¡Hasta la victoria siempre!

torsdag 3. mars 2011

Happy-go-lucky

Føler meg litt sånn for tiden. Jeg har blitt overøst med kjekke gaver, det er vår i lufta og ting jeg har hatt i tankene den siste tiden ser ut til å falle på plass.

Først litt om alle de kjekke gavene jeg har fått. Føler meg ekstra heldig når jeg har så mange snille mennesker rundt meg som har lyst å vise at de setter pris på meg.

Søss kom hjem fra tur i Sør-Afrika, og ga meg et fantastisk flott skjørt. Det var helt perfekt. Gleder meg til varmere dager. Da skal jeg gå rundt å flotte meg i byen med dette på. 

Olka Polka skjørt fra Sør-Afrika

Og så kom Svensken med overraskelsesgave. En kul, gul ubåt til å ha te i. Designet av OTOTO. Jeg hadde aldri hørt om OTOTO, men tippet det var en urban designer fra Japan. Nysgjerrig som jeg ble, gikk jeg straks i gang med å google. Jeg tok skammelig feil. OTOTO er skapt av to designerspirer fra Israel.

The yellow submarine

Da mor og far kom hjem fra Thailand ble det enda mer gaver på meg. Et flott perlesmykke og armbånd. På lørdag blir det bryllup, og jeg har det perfekte tilbehøret til den turkise kjolen min.

Ekte perler fra Thailand

Til slutt må jeg nevne den søte gaven far ga meg etter at jeg hadde kjørt han til flyplassen her om dagen. Siden jeg hadde fornyet kjøkkenet, overrekket han meg to krydderbokser. De matchet så godt til de nye mosaikkflisene mine, mente han.

Match?!

Nye gaver må testes ut, og en sen kveld fikk jeg en idé til et morsomt bilde med tapeten jeg har i gangen som bakgrunn.

Surrealistisk tebrygging i Olka Polka skjørt

I dag har jeg ruslet rundt i byen. Først en tur på Ostehuset for koselig lunsj med en venninne. Deretter på Lindex for å kjøpe noen solbriller jeg hadde suglet på siden i går. Planen var å gå videre til Østkanten og ta bilder av gatekunst. Men da jeg gikk forbi en TV på Stavanger Storsenter oppdaget jeg plutselig at det snart var skiskyting på gang. VM i skiskyting! Det hadde jeg jo helt glemt ut!

Planene ble brått endret. Turen til Østkanten ble utsatt til i morgen, og jeg trasket hjemover for å se på skiskyting. Opp mot Gamle Stavanger fikk jeg øye på det første vårtegn.

Snøklokkene er her!

Videre innover gatene kunne jeg glad konstatere at flere hadde oppdaget at våren er i anmarsj. Noen av beboerne hadde startet å pynte utenfor med flotte, fargerike vårblomster.

Blomster i Gamle Stavanger

Solen skinte, jeg hadde nye solbriller og livet var herlig. Jeg fant et kronestykke på bakken. Det er vel et bra tegn? Skiskytingen var glemt. Jeg satt i Gamle Stavanger. Nøt livet. I vårsolen.

Skiskyting? Hva er det?

Ingen kommentarer: