¡Hasta la victoria siempre!

søndag 20. mars 2011

10 høydepunkter fra helga

1. Været
Å våkne til strålende sol og skyfri himmel lørdags morgen var deilig. Og i dag har det vært over 7 grader ute. Nå er det vel vår? Tør ikke annet enn å kviskre spørsmålet. Jeg er redd for å snakke om våren. Hver gang jeg nevner den, begynner det å snø dagen etter. Derfor kviskrer jeg det veldig forsiktig, i håp om at vintergudene ikke hører meg.

2. Søss sitt vidunderlige bakverk
På lørdag tok jeg turen inn til Ryfylke. Hovedformålet var å besøke Søss. Hun hadde bakt boller og bladkrans som vi tok med oss på et lite besøk hos Bestemor på sykehjemmet. Koselig. Det er alltid kjekt å være sammen med Søss, og jeg spiste så mye bladkrans at jeg ble kvalm.

Søss varter opp

3. No Strings Attached
Et lite øyeblikk, ja, i sånn cirka 5 minutter, hadde jeg veldig lyst på kjæreste. Da måtte jeg minne meg selv på at jeg satt å så på en Hollywoodfilm. Ingenting i Hollywood er ekte.

4. Håndarbeid
Gryteklutene ga mersmak, og jeg er i gang med et nytt hekleprosjekt. 7 garnnøster skal forvandles til noe nyttig og flott. Øyeblikk ferdig, så stay tuned. Et nytt skryteinnlegg er snart å finne på bloggen min.

Mon tro hva dette skal bli...?
5. Skiskyting
Sesongavslutning i Holmekollen. Vemodig, men også litt deilig. Endelig har jeg ingen unnskyldning for å ikke komme meg ut dørene litt tidligere i helgene.

6. Å være en bæsj
Den søte 3 1/2 år gamle turbogutten til søskenbarnet mitt tok favel med meg ved å si Hadet bæsj! Har aldri blitt kalt en bæsj før. Jeg syntes det var storveis.

7. Tango
I kveld har jeg hatt to timer med god trening til fantastisk musikk og mye lått og løye. Det aller gøyeste med å danse tango er at det kan gjøres til allslags musikk. Følg beaten, snurr på foten, og det ser råkult ut. Nå er jeg klar for å entre diskogulvet med mine nye moves. Til helga, kanskje?

8. En hyggelig svenske
Når kvalmen fra all bladkransspisingen ga seg, ble jeg kjempesulten. Jeg skulle på kino og hadde ikke tid til noe skikkelig måltid. Turen gikk til 7-Eleven. Der ble jeg møtt av en hyggelig fyr bak disken. Det første han sa da han så meg var Är du hungrig? og smilte til meg. Han må ha sett hvor nær døden jeg følte meg. Jeg visste jeg hadde kommet til rett sted og var reddet. Tanken var først å kjøpe meg en pølse med bacon og en Pepsi. Det er så godt! Og jeg var så sulten! Men så tok jeg til fornuften. Jeg har jo blitt sunn, og pølse med bacon er ikke sunt. Pepsi er sikkert enda verre. Jeg kjøpte meg en grov bagett med kylling og pesto og en Bonaqua Naturell med kullsyre. Svensken vartet meg opp og fikk meg til å føle meg som en helt spesiell kunde. Med god samvittighet, og glad for at det finnes sørvisinnstilte mennesker, gikk jeg til Sølvberget for å møte mine venner.

9. Blogglesing 
iMacen min går igjen som en kule, og jeg har hatt tid til å surfe på vebben. Det er mange inspirerende blogger som er kjekke å lese. I jakten på retroblogger, fant jeg denne herlige: MAMMA TAMO

10. Likerknapp
Likerknappen er populær i sosiale medier. Jeg ville også ha likerknapp! Den er nå lagt til på bloggen min. Mye kjekt jeg kan gjøre med litt HTML-kode.
 

Ingen kommentarer: