¡Hasta la victoria siempre!

tirsdag 31. januar 2012

Tøfler i bestemorruter

Rart egentlig, gjennom hele min heklekarriere har jeg aldri heklet bestemorruter. På høy tid, sa jeg til meg selv for ett par uker siden. Med bestemorruter kan man hekle så mangt; tepper, klær, sjal, vesker, puter, grytekluter osv. Slipp fantasien løs! Jeg ville lage tøfler. Det er vinter, mørkt og kaldt. Da er noen nye, fargerike tøfler veldig kjekt. Det første paret ble så lekkert, at jeg fikk et lite tøffelkick. 3 par er nå fiks ferdig.

Første par ut!
Digger denne fargekombinasjonen.

Andre par ut!
På besøk hos Søss så jeg noen hullete ballerinatøfler som hun fikk i bursdagsgave av meg for ett par år siden. På tide med en liten oppgradering syntes jeg, og heklet et par i yndlingsfargene hennes. For å få dem ekstra myke, tovet jeg dem etter montering.

Tredje par ut!
Disse har jeg også tovet. Rosa og grått er fargekombinasjonen i stuen min i Spania, så disse blir med meg ned i kofferten til helgen.

Oppskriften på tøflene fant jeg på bloggen til The Purl Bee. Ved toving hekler jeg en ekstra runde på rutene. Siden dette er mine aller første bestemorruter, sender jeg tøflene inn som bidrag til Pinnekrokens utfordring Prøv noe nytt.
 

8 kommentarer:

Anna sa...

Knallfine!!
Digger fargekombinasjonene dine!=)

Gratulerer med seieren i forrige utfordring hos Pinnekroken! =D

Berit sa...

Kjempefine tøfler, nydelige farger. Jeg har strikket tøfler i det siste....:)
Og gratulerer med gryteklutene dine som gikk til topps hos Pinnekroken, vell fortjent!
Klem

Señorita Vero sa...

Tusen takk for koselige kommentarer! Sitter her med de rosa tøflene på. Så myke og varme :)

Signe sa...

Knalltøffe!! Velkommen med i utfordringen vår og lykke til :-))

Signe
-Pinnekroken-

Happy Mamma sa...

såå fine! Nå bl jeg inspirert! Har heklet to ruter på et svisj :) Sist gang jeg prøvde meg på dem var en gang i 09 da jeg skulle lære meg å hekle, men da fikk jeg ikke til rutene.

takk!

Señorita Vero sa...

Så kjekt at du ble inspirert, Happy Mamma! Digger bestemorruter! Det er så mye gøy vi kan hekle med dem :)

Sonja frå Sunnfjord sa...

Fin blogg du har:)
Desse tøflene har eg tenkt å prøve meg på også. Greit å få litt meir info når det gjeld toving og slikt:)

Señorita Vero sa...

Takk for hyggelig hilsen, Sonja :) Lykke til med tøflene. Gleder meg til å se :)