¡Hasta la victoria siempre!

torsdag 5. januar 2012

Englemaskesjal, til meg!

Jippi! Jeg har lært å hekle englemasker! Eller kjærlighetsknuter, som det også kalles. Det så fryktelig vanskelig ut, men jeg hadde så lyst på et sånt vakkert sjal. Hadde det ikke vært for Felisia, hadde jeg nok fortsatt sittet og stirret på bilder av nydelige sjal og skjerf uten å skjønne bæret av hvordan jeg skulle klare å hekle disse maskene med en krok og en tråd. Men det var jo kjempelett! Jeg knotet meg gjennom de 10 første maskene, deretter gikk det som en lek.


Siden jeg var hos frisøren i går og har fått ny frisyre, stilte jeg gladelig opp som modell.
Og sjalet kan godt pyntes med en liten blomst. Jeg er jo i España! 


Sjalet er heklet i polyestergarn, men det er mykt, godt og akkurat passe varmt. Jeg kan jo ikke alltid flotte meg med alapakka- og angoragarn. Greit å prøvehekle et sjal i billiggarn først. Tror jeg betalte 6 kroner per nøste. For 12 kroner har jeg altså fått meg et lekkert sjal! Nå har jeg blitt superflink i englemasker, og kan koste på meg litt dyrere garn neste gang. For flere englemaskesjal, det skal det bli!
  
Dette sendes inn som bidrag til Pinnekrokens utfordring Prøv noe nytt.
      

2 kommentarer:

Berit sa...

Det var lekkert, jeg holder også på med ett. Kjempeartige å hekle. Det ble veldig fint i det garnet du har brukt :)

Signe sa...

Så nydelig! Velkommen med i utfordringen vår :-))

-Signe-
Pinnekroken