¡Hasta la victoria siempre!

onsdag 4. januar 2012

Fra fengselscelle til luksusrom: Check!

Timer etter at jeg flyttet inn i leiligheten i Spania hoppet jeg i en taxi til Ikea og skaffet meg en seng. Det er begrenset hvor stor seng man kan kjøpe når den skal fraktes i taxi, så det ble en enkel oppslagsseng. De neste ukene sov jeg her. Den var mer komfortabel enn hva den ser ut som.

Iallfall mer komfortabelt enn gulvet.

Men ja, 90cm er lite, selv for lille meg. Til slutt fikk jeg kjøpt en STOR seng. Det var deilig å kunne rulle frem og tilbake uten å engste meg for å havne på gulvet i løpet av natten.

Plutselig kom julenissen, og soverommet ble møblert med både nattbord, speil og kommode. Da var det på tide å fikse resten. Etter ett par dagers juleferie, satte jeg i gang med å pusse opp, for blått soverom ville jeg ikke ha. I Spania finner du malerbutikken rundt hjørnet. Den hyggelige mannen bak disken gir deg visittkort hvor han kan kontaktes på hotmail. I butikken står det noen ferdigblandede spann og du kan velge mellom 5-10 farger. Valget mitt ble marengs - igjen. En varm, lys farge som lett kan kombineres med farger i alle varianter.


På soverommet må det pyntes og jeg har funnet en artig interiørbutikk; portugisiske A Loja do Gato Preto. Her mikset og matchet jeg i timesvis og endte opp med en herlig kombinasjon som ga rommet mitt et skikkelig personlig preg. Katteelskeren har fått et soverom fullt av pusekatter!





Jeg er alt for mye på farten til å kunne ta meg av ekte, levende katter, så dette er et supert alternativ. Og se på sengeteppet. I GULL! Med matchende gulvteppe! Ikke nok med det, for noen dager siden kom jeg over den perfekte nattbordlampen. På en UPUPA-butikk i sentrum. Jeg har lenge ønsket meg en retrolampe, og der i utstillingsvinduet sto DEN og ventet på meg.

Rålekker!
 
Med et soverom av gull, pimpet med kattedekor, er dette mitt nye favorittrom. Jeg skulle ønske jeg var 10 år igjen og tilbrakte mer tid på rommet mitt enn noe annet sted i hjemmet. Nå har jeg iallfall en god grunn til å legge meg litt tidligere på kveldene.

Så da gjenstår det bare å si; God natt!
         

3 kommentarer:

Berit sa...

Det ble kjempelekkert, gratulerer :)

Heilt spesiell sa...

Stilig! Jeg koser meg sånn med bloggen din, du skriver så levende og morsomty. Godt nyttår!

Señorita Vero sa...

Tusen takk! Utrolig gøy å kunne starte helt fra scratch med en hel leilighet. Mye morsomt å finne på da :)

Godt nyttår, Kristin! Så kjekt at du koser deg med lesingen :) Herlig når folk leser der jeg skriver, og liker det i tillegg!