¡Hasta la victoria siempre!

fredag 8. april 2011

Ja må hon leva...

... ja må hon leva, ja må hon leva ut i hundrade år. Ja visst ska hon leva, ja visst ska hon leva, ja visst ska hon leva ut i hundrade år!


Så har jeg altså hatt bursdag denne uken. Jeg elsker å ha bursdag!

Jeg startet dagen med å rote nedi hodebunnen, og nappet ut et grått hårstrå. Noen skavanker må jeg vel regne med nå som jeg har blitt 33? Så lenge det begrenser seg til de 10 - 20 hårstråene jeg har funnet, forholder jeg meg ganske rolig. Nå må jeg bare være flink til å leve et bekymringsløst liv i årene som kommer, for å unngå spredning og flere rynker, slik at jeg kan fortsette å tro på den evige ungdommen.

Bursdagen min ble feiret over flere dager, for å fylle 33 gjør jeg kun en gang i livet.

Det startet med en reise tilbake til 90-tallet. Tangopartneren inviterte meg med på konserten We love the 90s, i bursdagsgave. 6 timers party hvor vi digget etter blant annet Vengaboys, 2 Unlimited og Dr. Alban, mens vi plasket i ølputter. En herlig kveld med mange flashback.

Vengaboys er fortsatt like spretne som på 90-tallet
 Hitten fra 1992; Dr. Alban med It's my life. 
Akkurat det en jente på 14 år ville høre. Ingen kunne bestemme over henne.

Neste morgen var det opp og hopp; tid for å stelle i stand til familieselskap. Jeg disket opp med lasagne, salat og mislykket foccacia. Til dessert var det gelé og gulrotkake. Påskeharen hadde vært på et tidlig besøk hos meg dette året, og nevøene mine var ivrige under jakten på påskeeggene. Ellers var det mest spennende å spille på tantes Mac.


På den store dagen inviterte jeg gode venner over på aperitiff og 3 retters middag. En koselig feiring hvor jeg forsøkte å imponere mine promenante middagsgjester med kokkekunstene mine.

Aperitiff: Champagne, ost, kjeks, oliven og druer.

Forrett: Stekt asparges med grovhakkede nøtter og nyrevet parmesan. Servert med vellykket foccacia og hjemmelaget hvitløk-/chilismør.

Hovedrett: Kyllingfilet fylt med kremost, basilikum og hvitløk og penslet med olivenolje, honning og soyasaus. Servert med bakte cherrytomater, appelsin og ris.

Dessert: Crème brûlée. Servert i ildfaste former med en unik italiensk, personlig historie.

4 stjerners middag; PJ, Fru Brasil, Tangopartneren og Señorita Vero
Hovedretten
Selv etter tre dager med feiring, var jeg ikke klar for å gi meg helt enda. Det var fortsatt gulrotkake igjen, og jeg tok den med meg opp til en god venninne for å feire enda litt bursdag. Alltid like koselig hos Martemor og alle jentene hennes.

Masse flotte gaver har jeg fått, og koselige kort. Mine venner og familie kjenner meg godt. Alt passet bare så perfekt til meg, jeg elsker hver ting!

 


Og da starter jeg helgen med Pukka Relax te i en av de nye koppene mine, og sender en mms til Fru Brasil:

 I love my new cup! Thank you thank you thank you!!! 

God helg, folkens! 

7 kommentarer:

Heilt spesiell sa...

Hurra for deg!! Du har du peiling på hvor de som har gitt deg boksen med smurfen på har kjøpt den?? Digger blikkbokser OG smurfer så kombinasjonen der var jo magisk..!

Señorita Vero sa...

Takk, takk! Ja, tror faktisk det var på Sparkjøp. Skal dobbelsjekke med søss, fikk den av en av nevøene mine :)

Heilt spesiell sa...

Oioi så genialt!!!

mona galain sa...

Gratulerer med dagen litt på etterskudd:-) Koselig blogg, ser ut som du har hatt en super feiring av bursdagen din:-) klem

Señorita Vero sa...

Tusen takk, Mona :) Feiringen av dagen var helt perfekt! God klem tilbake :)

Marcela sa...

You really impressed us with the very delicious dinner, but I was expecting it :)I'm so happy that you enjoyed the dinner, cards and gifts, Vernonika :)

Señorita Vero sa...

It was a very beautiful day, Marcela. I'm so glad that you were part of it. I have been using the beautiful cup every day :)