¡Hasta la victoria siempre!

onsdag 11. mai 2011

Mobile matbilder

Jeg har det med å knipse bilder av det jeg spiser. Noen ganger fordi tallerken jeg får servert er tilberedt med den lekreste maten og er et ekte kunstverk. Andre ganger fordi maten ser morsom ut, eller det er et øyeblikk som fortjener å foreviges. Da er det godt at iPhonen alltid ligger klar i veska.

En lekestund med maten her hjemme. 
Hello Mr. Pita Face!
 Middag i særklasse på Bølgen & Moi med pikenes Jens.
Alt skulle ha en skumklatt og pyntes med fine blå, spiselige blomster. 
 Solen skinner i Stavanger. 
Jeg er på kafé og lot meg friste...
 Jeg ble invitert hjem til Spanjolen og han lærte meg å lage paella.
Nok en gang på Bølgen & Moi.
Men denne gangen var alt uten skum og blå blomster, 
og pikenes Jens var byttet ut.
Også var det den perioden jeg hadde dilla på å lage eplekake. 
8 eplekaker på en kveld er rekorden min så langt.
 Da Søss ble 30 disket vi opp med lekkert tapasbord til 12 feststemte jenter.
Og dagen derpå hadde vi tapasrester til frokost på terrassen. 
 Tangopartneren og jeg har østers som en teaser på Renaa.
I 30-års gave fikk Søss en helaften med meg. 
Først shopping og masse kos. 
Så enda mer kos og herlig måltid på Food Story.
 Åh, vafler altså! 
Etter oppskriften jeg har rappet fra mor.
Nam nam!
Petter Stordalen knows how...
 Her nyter jeg frokosten hans på Clarion Sign Hotel i Stockholm. 
 En 3-retters middag ble avsluttet med en forfriskende eplekake 
på Sola Strandhotell en fredags ettermiddag.
Flymat på business class. 
Fremdeles like smakløs. 
Men jeg fikk da i det minste drikke fra ekte glass og ikke plastikk.
I Athen var maten så god at jeg som regel hadde slukt den før jeg fikk tenkt meg om. 

Ingen kommentarer: