¡Hasta la victoria siempre!

fredag 20. mai 2011

Verdens beste søster

Jeg har verdens beste søster! Hun er bare god og snill. Bein i nesa, ja det har hun. Skal vi utrette noe her i livet, nytter det ikke å leve etter Janteloven. Søss og jeg kjenner godt til den loven, og vi liker den aldeles ikke. Vi skal oppmuntre og støtte hverandre, i stedet for å trykke hverandre ned. Vi skal spre kjærlighet og godhet, ikke hat og frykt. Kjærlighet at en kilde som aldri går tom. Den bare vokser og vokser. Vi kan gi og gi, og mer vi gir, jo enda mer får vi tilbake. Og gleden av å kunne glede andre, hva er vel mer fantastisk enn det? Flere hendelser den siste tiden har minnet meg på viktigheten av å være snill mot hverandre. Livet er kort. For noen altfor kort. Derfor er det så viktig å gjøre alt vi kan for at dem rundt oss har det godt. Den stunden vi har her på jorden skal være vidunderlig.

Her om dagen dro jeg på besøk til Søss etter jobb. Å besøke Søss er alltid koselig, og nå var det lenge siden jeg hadde tatt turen over til den andre siden av fjorden.

Siden jeg kom direkte fra kontoret, visste jeg det vanket litt middag på meg. Søss sine kokekunster har jeg tidligere skrytt av her. Hun er superflink, og jeg har mye å lære av henne. Men det som møtte meg da jeg hadde kjørt flere mil på humpete veier og krysset fjorden med ferje, var så mye mer enn det jeg hadde sett for meg. For en kjempe overraskelse!

Et 3 retters gourmetmåltid til 2 gode søstre!

 Skål for søstrene!

Forrett: Toast Skagen
Søss har vært hos Söta bror og spist masse Toast Skagen.
Dette måtte hun forsøke å diske opp med selv.
Det klarte hun med glans!

Hovedrett: Svinestek med en perfekt krydret hjemmelaget saus, kokte rødbetter og båtpoteter 
Nam! 

Dessert: Crème brûlée og kaffe
Min absolutte dessertfavoritt!

Det var så utrolig kos! Jeg hadde fri neste dag, og trengte ikke bekymre meg for klokken. Bare sitte sammen med Søss og ha det kjekt til langt utpå kvelden. Godguttene var også der, litt inn og ut. Kamerater er viktig når man er snart 9 og litt mer enn 11 år. Men jeg fikk gi dem begge en stor god-natt-klem. Snart kommer de på overnattingsbesøk til tante i byen. Det gleder jeg meg til.

Søss er en av dem som bidrar til at Norge er en velferdsstat. Hun er en oljearbeider. Og siden hun snart skulle ut på plattformen og være med på å putte enda mer penger i Oljefondet, fikk jeg med meg flere poser fylt med de lekreste saker fra kjøkkenet hennes. Nå har jeg hatt delikatesser til middag og kvelds hver eneste dag gjennom hele uken.

 Restemat fra en oljearbeider

Gleder meg masse til neste gang vi treffes. I mellomtiden sender jeg henne mange varme tanker, og spiser enda mer av den fortreffelige restematen. Mmmmmmm!

Avslutter med et visdomsord jeg kom over i dag. Synes det passer så bra med ting som skjer rundt meg for tiden: Du får aldri belønning for det du hadde tenkt å gjøre.

Ingen kommentarer: