¡Hasta la victoria siempre!

torsdag 24. mars 2011

Fra gryteklut til duk

Masse farger er digg!

Totalt hekledilla i disse dager. Utrolig mye gøy å lage, og ideene bare popper ut. Det kribler i hendene i tide og utide, og posen med hekletøyet er blitt min trofaste følgesvenn når jeg er på besøk rundt omkring.

Gryteklutene ga ideen til en duk til salongbordet. Bordet er i hvit høyglans, og da er det fort gjort å få noen riper i det hvis jeg ikke er forsiktig. En liten duk til diverse skåler med snaks i, er ingen dum idé, tenkte jeg med meg selv. Turen gikk til Sparkjøp, hvor jeg kjøpte flere garnnøster i farger som matchet sofakroken min. Jeg er glad i farger. Masse farger? Ja, takk!

Da jeg hadde heklet den grønne kanten, var planen å hekle noen runder til. Men så syntes jeg det passet så fint å avslutte med den. Skulle jeg fortsette med den opprinnelige planen min, eller avslutte? Dilemma. En avgjørelse jeg ikke klarte å ta alene. Jeg spurte Søss til råds, som var på overnattingsbesøk denne kvelden. Vi satt i hver vår krok, omringet av garnnøster. Hun med strikkepinnene og jeg med heklenåla. Du kan jo bare avslutte der. Hvis du ønsker den større, er det jo bare til å hekle videre på den en annen gang! Ja! Det var et godt poeng. Dermed ble det en grønn, ruglete kant på duken.

Godt fornøyd med den ruglete avslutningen
Kjekt med en duk under fruktskålen på bordet. Frukt = Snaks, så klart!

3 kommentarer:

annas paraply sa...

Vilken fin duk, gillar den gröna kanten! Jag älskar också färger!

ANNEPÅLANDET sa...

Oj, duken ble flott! Sånn vil jeg også ha!

Señorita Vero sa...

Takket være inspirasjon fra deg, Annepålandet! Lykke til med hekling av duken!