¡Hasta la victoria siempre!

lørdag 13. august 2011

Blomsterbyen Stavanger


Blomsterfestivalen er her, i herlige Stavanger! Forventningsfull gikk jeg ned til sentrum og håpet å få se masse, masse blomster. Jeg ble absolutt ikke skuffet. I trappene opp til domkirkeplassen var det satt sammen en stor sommerfugl i blomster, og torget var fullt av blomsterboder og glade mennesker.


Og hvem være til stede under en blomsterfestival? Blomster-Finn, selvfølgelig! Midt på torget stod han og viste gledelig frem triksene sine, mens han vitset i vei.


 Her er en av dekorasjonene han laget:


I noen av bodene solgte de blomster som så ut som herlige desserter.


Hva med å leske seg med en blomsterdrink i sommervarmen?


Det var også konkurranse hvor lag deltok med forskjellige blomsterdekorasjoner. Morsomt og inspirerende!





Lykkelig trippet jeg hjemover gjennom Gamle Stavanger. Turen gikk noe senere enn planlagt. Gamle Stavanger er et nydelig sted. Hvor enn jeg så var det store, vakre blomster i alle regnbuens farger. Jeg ble helt oppslukt i fotograferingen. For et paradis!




 

Ingen kommentarer: