¡Hasta la victoria siempre!

onsdag 10. august 2011

Hyttå!

Da jeg var i Spania ble jeg invitert til Hyttå til Mor og Far, og busset fra Malaga til Benidorm. En busstur på rundt 7 timer. Med hekletøy, kjekk bok og et godt sovehjerte var det en kjapp tur. I Benidorm ble jeg plukket opp av Mor og Far, og vi kjørte til fredelige Albir.

Hyttå! 

Med panoramautsikt! 

Hyttå er flunkende ny og skikkelig funkis. Den var nokså tom, og når det ikke finnes møbler, er det bare fantasien som kan sette en stopper for kreativiteten. Mor og Far sov på luftmadrass. Jeg var heldig og fikk meg en rullende oppslagsseng. Alltid like spennende å våkne på morgenen og se hvor i rommet jeg befant meg.

 
Vi laget dette lekre tapasbordet av et tørkestativ og en pappeske. 

Men selv om det er gøy med provisoriske bord, rullesenger og luftmadrasser, kjente vi etterhvert at det hadde vært kjekt å hatt noe mer komfortabelt møblement. Store deler av hytteturen ble derfor tilbrakt på steder som dette:


Og etterhvert begynte tapasbordet vårt å bli nokså sofistikert:


Det var også tid til bittelitt sightseeing. Ikke langt fra Hyttå ligger gamlebyen Altea. Dette er en koselig by. Typisk spansk med hvitkalkede hus og smale gågater.

 Halloooo! Vent på meg! Jeg skal bare ta et bilde....

 Helt der borte, i Albir Hills, er Hyttå.

Helt her borte, ja, in the Hills.

Jeg spiser mitt livs lengste salat.

Vi var også en tur innom Benidorm. Skyskrapere og masse, masse turister! Jeg har aldri sett så mange mennesker på en strand før. For en maurtue! Jeg er flink til å holde meg langt unna de mest turistifiserte stedene. Benidorm var en helt ny opplevelse for meg.

Benidorm 

Som regel tilbringer jeg ferien min på strender som dette:

Playa Los Angeles

Bildet er fra fjordårets sommerferie i Colombia. Jeg loffet rundt solo i 3 uker. En av dagene var jeg på denne sagnomfylte stranden. Kan det bli vakrere?

Ja, ja, hytte i Spania er nok litt tryggere enn hytte i Colombia. Og iallfall mye lettere å reise til! Jeg gleder meg til fremtidige hytteturer i rolige omgivelser sammen med Mor, Far, Søss og Go’guttene.

Mor og Far vinker kongelig fra balkongen.

Hasta la vista! 

2 kommentarer:

Anne Marte sa...

Så flott det var :_) Du må tipse mor og far om resturanten Vagabond i gamlebyen i Benidorm. Beste maten og de hyggeligste vertene :-) En opplevelse og spise der.....

Klem Martemor

Señorita Vero sa...

Takk for tipset! Jeg skal informere Mor og Far :) God klem tilbake!