¡Hasta la victoria siempre!

søndag 22. april 2012

Kjøkkenkos

Tilbake i Stavanger. Vemodig å forlate Malaga. Strålende sol og temperaturer over 20 grader. Like før jeg booket om flybilletten og ble ett par uker til. Kjenner jeg meg rett, føles det like vemodig når jeg forlater Stavanger for å dra tilbake. Slik er det når jeg liker meg så godt på begge steder. Rene luksusproblemet.

Utecafé og tapas fristet ikke i Stavanger by denne helgen, med sitt gråvær og 7.5 grader. Istedet har jeg kost meg hjemme. Brukt kjøkkenet litt. Det er så enkelt å stikke ut og spise i Spania. Restauranter over alt. For 40 kroner kan jeg spise og drikke meg mett. Det blir ikke rare kokkeleringen der nede.


I ukesvis har jeg tenkt på å lage kjeks. Kjekt å ha noe å knaske på til te- og kaffekoppen. Noen dager før jeg dro til Malaga var jeg på besøk hos mor og far, og fikk med meg en kakeboks fra 70-tallet som jeg har vokst opp med. Den er så fin! Etter mange år i kjelleren, er det absolutt på tide at kakeboksen får den anerkjennelsen den fortjener. Den skal fylles med herlige delikatesser!



Hils på slikkepotten Herr Nøff. Kjøkkenet mitt er fullt med praktiske ting som ser ut som leketøy. Da blir jo alt så mye morsommere å gjøre! Denne har jeg fått i gave av nevøene mine. De er nokså fascinerte over alle de rare tingene til tante.

Mens jeg venter på at brett nummer to skal stekes ferdig, må det prøvesmakes fra første brett. Mmm! Kjeksene er tilsatt de to smakene jeg er hekta på. Ingefær og tranebær. Oppskriften fant jeg hos NRK.



De tar seg godt ut i den flotte kakeboksen!

1 kommentar:

Berit sa...

mmm, de kakene så gode ut :)
Livet er litt anderledes her enn i Spania, men det er det som gjør det fint!
Søndagsklem