¡Hasta la victoria siempre!

onsdag 11. april 2012

Jetseternes nye boltreplass

Malaga har som mål å bli like populær som Barcelona. Etter min mening, er dette absolutt mulig. Ikke bare har byen et mildere og mer stabilt klima, med 300 soldager i året. Her opplever man også mye mer av det som man forbinder med spansk mat og kultur. Finanskrisen som har rammet landet sterkt, har ført til at noen igangsatte prosjekter nå er satt på pause. Likevel har de fått til mye. Byen har virkelig fått et ansiktsløft de siste årene.

I desember i fjor åpnet Malaga sitt nye spradeområdet. 80 millioner euro ble brukt for å fiffe opp det nedslitte havneområdet. Her er det nå hypermoderne design. Stilige små parker, luksusbåter, lekre barer, restauranter og butikker.





Malaga er i vinden. Jeg ser flere og flere norske aviser har reportasjer om byen. Artig å se at stedet jeg har valgt å bosette meg på deler av året, er på vei til å bli Spanias nye hot spot. 

Godt fornøyd med avgjørelsen jeg tok for ett år siden, kan jeg nå gå tur langs sjøkanten i solen, og nyte delikat tapas på fine restauranter. Etterfulgt av siesta på en benk under palmene, som en ekte malagueña ville gjort. 




Ingen kommentarer: