¡Hasta la victoria siempre!

torsdag 8. desember 2011

Shopping, sol og... donuts!

Jeg har hatt koselig besøk av min lillesøster. I nesten en hel uke! Endelig var det en jeg kunne vise rundt på denne flotte plassen jeg har forvillet meg til. Det er alltid stas å være vertinne, og Søss er en livlig person å være sammen med. Tenk! Den eneste diskusjonen vi hadde hele den lille uken var om egget måtte koke lengre jo høyere over havet vi var. Etter flere dager med selskap og jabbing 24/7, var det rart å plutselig være alene igjen. Jeg ble så vant med å ha Søss rundt meg at jeg rett og slett ble melankolsk.

I Spania går vi for å være tvillingsøstre.

Byen har blitt trasket på langs, kryss og tvers, opp og ned og rundt omkring. Vi var begge veldig overrasket da det gikk opp for oss at vi hadde brukt en HEL dag inne på et lite handlesenter. Shopping tar tid! Alt skal kikkes på, priser må sjekkes, vaskelapp studeres, noe må prøves og annet evalueres.

En liten pause fra shoppingen nytes med kaffe i soleskinnet.

Shopping er en travel sport som gir god appetitt. Vi mesket oss med herlige retter hver eneste dag. Alt var lov. Skal vi ta en donut?, spurte Søss titt og ofte.

Og så spiste vi donuts.

Og på julemarked var det sukkerspinn.
Se den fine nisseluen jeg har shoppet!

Men! For at Søss ikke skulle trille av flyet ved ankomst Stavanger, måtte jeg være en fornuftig og ansvarsfull storesøster og ta lillesøster med på ordentlige restauranter, hvor det serveres sunn og god mat.


Salat?!?
Ja, Søss! Prøv! Det er kjempe godt!
Vi kan heller ta en donut etterpå...
Å, så godt!


Tapas på restauranten rundt hjørnet. Prisen på etegildet? 12 Euro!

Tapas ble spist opp og ned i mente. Det forundrer meg ikke om det sitter en fornøyd jente i Ryfylke og knasker på tapaspølse, geitost og spansk oliven i dette øyeblikk. Takk for flotte dager, Søss, gleder meg til vi ses igjen!
 

Ingen kommentarer: