¡Hasta la victoria siempre!

søndag 11. desember 2011

Et sirkus uten like


OK. Så var det tid til mer enn shopping, sol og donuts da Søss var på besøk. Vi var på sirkus! I flere år har jeg vært fascinert av Cirque du Soleil. Solens sirkus. Det har opprinnelse fra Canada, hvor det ble startet av to gateartister. Forestillingene baseres alltid på en fortelling, som blir presentert med nydelig musikk, eventyrlige kostymer og akrobatiske prestasjoner som tar pusten fra alle og enhver. Det føles som å være på konsert, teater, musikal og et show med forykende scenekunst på samme tid. Da jeg så at sirkuset jeg hadde drømt om å få oppleve skulle ha forestilling i Malaga, var jeg ikke sen om å bestille billetter. Forestillingen de hadde var Alegría. Glede. Lykke. Og man blir virkelig lykkelig av Alegría.

En smakebit


Salen fylles opp med spente tilskuere, mens Søss og jeg gomler popkorn. Ved ankomst var Søss veldig opptatt av å få tak i popkorn. Popkorn måtte vi ha. Vi var jo på sirkus!

Palomitas! Mye mer eksotisk å si popkorn på spansk.

Det er ikke et ordentlig sirkus uten en klovn eller to.

Muskuløse ildsjonglører er aldri feil.

Og her en liten videosnutt jeg bare elsker. En av Cirque du Soleil sine sirkusartister som gjør seg klar til forestilling.


Ingen kommentarer: