¡Hasta la victoria siempre!

lørdag 15. oktober 2011

En helt vanlig lørdag

Jeg har tatt meg en fridag. Nesten. I dag skal jeg bare montere et spisebord og skru sammen noen krakker. Ellers har jeg fri og lader batteriene.

Solen skinner og jeg ville ut. Ut på spasertur og bare nyte varmen. Her tusler jeg rundt i sandaler og sommerkjole, lykkelig uvitende om tilstanden hjemme i fedrelandet.


På vei ned til gamlebyen gikk jeg en annen rute enn den vanlige, og kom over denne plassen. Et ekte utendørs treningsstudio! Genialt! Her skal jeg begynne å trene! Som dere ser var det ikke overflod med treningslystne folk. Her kan jeg trene i fred og ro uten å måtte vente på tur. I frisk luft!


Jeg har vært i katedralens hage. Det er en bitteliten oase, og her kan jeg sitte i timesvis. Nyte freden, lese i en bok og beundre alle de flotte blomstene.

Kul gatekunst fant jeg også, der jeg trasket gatelangs. 


Jeg var innom en bokhandel. For Et godt menneske leste jeg ut i katedralens hage, og måtte ha en ny. Jeg endte opp med to. Nå er jeg inne i morsomme-bøker-perioden. Jeg liker å sitte og humre for meg selv. Så når bokanmeldelsene er "Extremely funny...and wise" og "The funniest book of the year", så må de vel bare være bra?!


På vei hjem gikk jeg forbi blomsterbodene, og kjøpte denne. Med to leiligheter blir det vanskelig å ha potteplanter fremover. Så da blir løsningen friske, avskårne blomster. For blomster, det jeg ha! Da jeg fikk satt blomsten oppi vasen og sto og beundret den, slo det meg hvilken farge jeg skal friske opp marengsstuen min med. Akkurat denne rosatonen her. Det kommer til å bli så fint, så fint!


Og på lørdager har man lov til å være bittelitt usunn. Med rosa donut og kaffe som ettermiddagskos.

God lørdag!
 

Ingen kommentarer: