¡Hasta la victoria siempre!

søndag 5. august 2012

Endelig, bohemervesken er ferdig!


Lekker, lekker, lekker! I vår drømte jeg om en sommerveske. Stilren med blomster i friske farger. Et bohemsk tøtsj. Det er sommer. Varmere i luften. Grønt og frodig. Frihetsfølelsen er på topp. Min bohemske side kommer frem. Og denne vesken passer meg perfekt!


Jeg har lenge hatt lyst å hekle bestemorruter med blomster, og tenkte at det ville se fint ut på en veske. Jeg tok utgangspunkt i oppskriften på bestemorrutene til Virkpia. Først heklet jeg mange blomster. Deretter ble bestemorrutene heklet direkte på blomstene. Til slutt var det monteringen. Vesken designet jeg selv. Hver side består av 12 ruter. For å få en fin form, heklet jeg 4 bestemorruter uten blomster til undersiden, og 2 halve til hver side. Hankene er også heklet i rutemønster, og tar seg flott ut rundt skulderen min.

Er blitt så glad i denne vesken! Definitivt det håndarbeidet jeg er mest fornøyd med så langt i min heklekarriere.







Da er det bare til å slippe bohemeren fri. Nyte livet og alle dets gleder.
Med min nye veske!

5 kommentarer:

Berit sa...

Kjempefin, en veske til å bli glad av. Det bare oser sommer av den, herlig :)

Anonym sa...

Så fin!

Wibi sa...

En fin fin veske :-)

Anna sa...

ME LIKE!!
Såå fine blomsterruter og deilig m alle sommerfargene på en gang.. =D

Solstjerne sa...

Så fin den var. Du er alltid så flink å få med så friske farger. ;) nyt det som er igjen av sommeren.