¡Hasta la victoria siempre!

onsdag 4. juli 2012

Sol inne!


Regn, regn, regn. Det øser og pøser. Noen ganger har det til og med regnet kattunger, som vi sier her når det pøser som verst. Sommeren på Vestlandet er grå og veldig grønn. Siden solen lar være å vise seg ute, koser jeg meg med solskinn inne. Nelly henger på kjøkkenveggen og skinner for meg hver eneste dag. Liker denne morsomme souveniren. Kjøpt i Mexico da jeg bodde der for 10 år siden. Den er laget av en halv kokosnøtt, blader og andre plantedeler.



På terrassen har jeg krukker med store, flotte blomster. Margeritter, stemorsblomster, nelliker og sanvitalia. Ekte sommerfølelse. Men, ikke hver dag været er bra nok til at jeg kan sitte ute og nyte dem. Da plukker jeg heller med meg litt inn og pynter spisebordet.


Kanskje det er lengselen etter den store, runde, gule solen som er årsaken til at jeg i disse dager er hekta på omelett? Her er dagens. Med potet, løk, ost og chili som gir en ekstra piff på smaken. Nytes selvsagt ved spisebordet som er pyntet med sommerblomster.

Solen viste seg også på mitt siste bruktfunn. En finfin skatt til 30 kroner. Kjempeflott på kjøkkenet. Et lite skjærebrett med artig motiv og teksten GOOD MORNING! Bare gode morgener fremover nå.



Ingen kommentarer: