¡Hasta la victoria siempre!

fredag 7. september 2012

Mitt soverom


Soverommet mitt. Harmoni. Endelig kom inspirasjonen og idéen om hvordan jeg kunne gjøre rommet til en ren nytelse for øyet, kroppen og sjelen. Her hviler jeg og lader opp. Nyter. Det er Feng Shui over hele rommet.

Veggmaleriet.
Livets tre. Bærer av hemmelighetsfulle krefter. Vakre farger. Gjør rommet levende. Et fantastisk maleri av min gode venninne, Selma.

Nattbordet.
Det ene oppussingsobjektet mitt. Det fine benet i rosa.

Buddha.
Han som innså hvordan alt henger sammen og fant en metode for å kunne gjøre slutt på lidelsen i tilværelsen og oppnå nirvana. En ideell tilstand av ro, harmoni, fred, stabilitet eller glede. Malt av samme kunstner, selvfølgelig.

Blomster.
På gardiner, sengetøy, pyntepute, telysholdere, utskjæringer på rokokkostolen. I vinduet.
Blomster er kjennetegnet for flere gudinner og har siden antikken vært tegn på skjønnhet og livets forgjengelighet. Fra urgammel tid har blomsten vært elsket for sin skjønnhet og rike symbolikk, og assosieres med helbredelse, magi, religion og kjærlighet.

Lotusblomster. 
På nattbordet og i det ene maleriet. Symbolet på kaperkraft, begynnelse og renhet.

Rokokkostolen.
Det andre oppussingsobjektet. Fint plassert under lysekronen.

Nytt og brukt.
En herlig miks. Min egen stil. Mitt uttrykk.
Oppussede møbler. Årets fineste loppefunn; den rosa glassvasen i vinduet. Svalt sengetøy i sateng, mykt teppe og pyntepute fra Kid Interiør. Gardiner fra Ikea. Lotusblomster fra forskjellige tingbutikker i Stavanger.

Farger.
Lyse vegger, tak og tekstiler som gir rommet en luftig følelse. Yndlingsfargene mine har jeg hentet fram i kunsten, sengetøyet og tilbehør. Rosa, lilla, oransj.

Krystallamper.
I tak og på nattbordet. Gir rommet et mykt, fint lys. Elegant.

Gull og sølv.
Hvem sier vi ikke kan mikse? Fristende gullepler på veggen. Gullblad og spiraler rundt Buddha.  Lysestake i sølv i vinduskarmen. For øyeblikket forvandlet til en artig vase med blomster fra terrassen. Pyntepute med sølvpaljetter. Gullkant rundt de rosa lotusbladene.

Det er mange små puslebiter som er satt sammen, og jeg har skapt et unikt rom. Mitt soverom!













2 kommentarer:

Heilt spesiell sa...

Så stilig!!! Helt særegen og flott stil!

Signe Helene sa...

Utrolig fint!
Elsker fargene og harmonien i bildene! :)