¡Hasta la victoria siempre!

lørdag 25. juni 2011

Lekker klut til kjøkkenet


Jeg har lenge hatt lyst til å lage en klut til kjøkkenet, men med flere andre prosjekter på gang, har jeg aldri funnet roen til å tenke ut hvordan den skulle bli. Så var det plutselig klututfordringPinnekroken. Der ville jeg delta med et bidrag, og kunne ikke vente lenger!

Etter litt grubling, prøving og feiling, kom jeg frem til at jeg ønsket å kombinere både strikking og hekling. Kluten er laget i fri fantasi, og jeg digger resultatet. Den er strikket i riller, med en heklet kant rundt. Størrelse 27cm x 30cm. Garnet jeg brukte er Gjestal Bomull Sport. Jeg valgte en mørk farge, da kjøkkenklutene mine har en tendens til å få kaffeflekker og andre flekker som ikke alltid lar seg fjerne så lett. En lys pyntekant frisket opp, og kluten tar seg flott ut på kjøkkenet mitt.

    

1 kommentar:

Miriam sa...

Takk for at du deltar i utfordringen hos Pinnekroken!

For en flott klut! Var veldig fint med heklekant i en annen farge :)