¡Hasta la victoria siempre!

torsdag 24. februar 2011

Nyttige tips til strømsparing

En venninne proklamerte på Facebook at hun betalte strømregningen med et sukk. Det skjønner jeg godt. Jeg ga fra meg et stort stønn da jeg så den siste min, og ville helst la være å betale den i ren protest. Som den gjerrigknark jeg er, bestemte jeg meg raskt for å iverksette noen tiltak, og kom opp med en punktliste over hvordan jeg kunne redusere strømregningen betraktelig.

Her er min topp 10 liste over nyttige tips til strømsparing, i tilfeldig rekkefølge:
  1. Drikker du mye te i løpet av en dag? Kok opp vann og hell på termos. Slik slipper du å koke nytt vann hver gang du skal ha deg en kopp.
  2. Er du en tehater og drikker bare kaffe? Hell den på termosen, da vel!
  3. Snu trusa på dag nr. 2, så sparer du halvparten av trusevasken.
  4. Vil du spare enda mer klesvask? Kutt ut hele trusa.
  5. Dusj mindre og bruk mer deodorant.
  6. Når du likevel skal dusje, dusj sammen med noen. Bor du alene? Sjekk om du ikke har en nabo som vil være med på strømsparingsprosjektet ditt.
  7. Skru av lyset, og bruk nattbriller i stedet.
  8. Syng høyt selv i stedet for å ha på stereoanlegget.
  9. Skru ned temperaturen. Ta på ullundertøy og ulltøfler, så holder du deg like varm.
  10. Spiser du restemat? Ikke varm den opp; spis den kald.
Og da er det vel flere som lurer på en ting...

Er naboen med i dusjen?